خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ لاریمار

“لاریمار” در حقیقت نام تجاری نوعی سنگ آبی رنگ می باشد که بسیار نادر و کمیاب بوده و یکی از گونه های کانی پکتولیت است. لاریمار به “سنگ کاراییب” یا “سنگ آتلانتیس” نیز مشهور است. جالب است بدانید که سنگ لاریمار آبی فقط در معادن فیلیپیناس در منطقه جمهوری دومینیکن پیدا می شود. لاریمار معمولا در رنگ های سفید، آبی کمرنگ و سبز آبی مشاهده می شود که رنگ آبی آن به دلیل وجود عنصر مس در این سنگ است. نکته جالبی که در مورد سنگ لاریمار وجود دارد این است که رنگ این سنگ هرچه آبی تر باشد، دارای کیفیت بهتر و در نتیجه ارزش بالاتری نیز هست. گاهی در برخی از گونه های این سنگ لکه هایی به رنگ قرمز، سبز یا قهوه ای مشاهده می شود که به دلیل وجود مقادیری اکسید آهن در این سنگ می باشد. سختی لاریمار 5/4 تا 5 درجه در مقیاس موهس است و از نظر سختی به سنگ آپاتیت و فیروزه شباهت دارد.

لازم به ذکر است که چون لاریمار سنگی نرم و بسیار کمیاب می باشد، چندان در صنعت جواهرسازی مورد استفاده قرار نمی گیرد. اما اگر به شکنندگی سنگ و جایگذاری مناسب آن در جواهرات دقت شود، می تواند در ساخت گردنبند ، گوشواره و دستبند به کار برده شود. اما به عنوان نگین انگشتر سنگ چندان مناسبی نخواهد بود. چرا که بسیار شکننده و آسیب پذیر است.

آشنایی با سنگ لاریمار

برخی از خواص سنگ لاریمار :

ارتقا فرد از لحاظ روحی، تخلیه استرس و هیجانات، ایجاد حس آرامش، بهبود بیماری هایی همچون بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون ، ورم مفاصل و بیماری های شریانی، بهبود روابط فرد با دیگران و … از جمله خواص سنگ لاریمار می باشند. هم چنین جالب است بدانید که لاریمار سنگی است که با تمامی چاکراهای بدن مرتبط است اما بر روی چاکرای قلب، گلو و چاکرای تاج بهترین تاثیر را دارد.

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید ، برای درمان آن با سنگ های قیمتی ، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

آشنایی با سنگ لاریمار

نحوه نگهداری و پاکسازی سنگ لاریمار :

سنگ لاریمار از آنجا که بسیار نرم و شکننده است، نیازمند مراقبت های ویژه ای است. برای پاکسازی سنگ بهترین روش استفاده از آب ولرم و صابون و یک پارچه نرم می باشد. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان برای شستشوی سنگ لاریمار از مواد اسیدی و شیمیایی و سفیدکننده های قوی استفاده نکنید. چرا که به تدریج سبب فرسایش سنگ شما خواهند شد. توجه به این نکته نیز ضروری است که اگر این سنگ در مجاورت حرارت و یا نور خورشید قرار بگیرد، دچار رنگ پریدگی خواهد شد.

.

برای مشاهده انواع نگین اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 48 = 52