مطالب خواندنی

تفاوت های طلای آب شده با شمش طلا

جالب است بدانید که طلاهایی که بر اثر مرور زمان شکسته شده و یا نوع و مدل آنها قدیمی می شود، جزو دسته طلاهای مستعمل یا دست دوم قرار می گیرند. این طلاها پس از جمع آوری در کوره های طلا ذوب خواهند شد. کارخانه های ذوب طلا برای اینکه این طلاهای آب شده را به عیار مطلوب برسانند، فلزاتی مانند نقره، مس و گاهی شمش طلای خالص را به آنها اضافه می کنند و مجددا فرآیند ذوب را تکرار می نمایند.

نکته قابل توجه اینجاست که مفهوم طلای آب شده در بازار بین المللی، مفهومی ناشناخته می باشد و فقط در ایران قابل معامله است. در ادامه مطلب به بررسی ویژگی های طلای ذوب شده (آب شده) و تفاوت های آن با شمش طلا می پردازیم.

شمش طلا:

شمش های طلا با کمک تکنولوژی روز و دستگاه های تمام اتوماتیک ساخته شده و عیار و وزن آنها با دقت بالایی مشخص شده است. به این دلیل که شمش های طلا به کمک سیستم های هوشمند ساخته می شوند، دارای خلوصی برابر با 750 می باشند. شما می توانید شمش های طلا را از طریق نمایندگی های منتخب در سطح کشور با شناسنامه ای دقیق و قابل رهگیری، خریداری کنید و یا اگر قصد فروش دارید، در بازار آزاد و یا از طریق همان نمایندگی ها به قیمت روز، به فروش برسانید. کارمزدها نیز به صورت دقیق از طرف اتحادیه صنف طلا و جواهر تعیین خواهد شد. در ضمن بر روی تمای شمش های طلا وزن دقیق، اسم شرکت سازنده، درجه خلوص و سال ساخت آنها به طور دقیقی حک شده است.

طلای آب شده:

طلای آب شده به صورت دستی ساخته می شود و ممکن است خطای انسانی داشته باشد. در ضمن وزن و عیار آن نیز دقیق نمی باشد و به صورت دستی نوشته می شود که غیر قابل اعتماد است. جالب است بدانید که اگر از مغازه ای طلای آب شده خریداری نموده اید، این طلا را در صورت نیاز تنها به همان مغازه می توانید بفروشید. چرا که طلای آب شده شناسنامه مشخصی ندارد و افراد دیگر به دلیل عدم شناخت کافی، از خرید آن خودداری می کنند. اجرت و کامزد را هم خود شخص فروشنده مشخص خواهد کرد.

  • اگر شما می خواهید یک سرمایه گذاری امن و راحت را تجربه کنید توصیه می شود تا از هر مغازه یا شرکتی که نام طلاسازی و طلافروشی دارد، خرید نکنید. بلکه خرید خود را از شرکت های معتبر و معروف انجام دهید تا با یک سرمایه گذاری مطمئن بتوانید سود قابل قبولی را کسب نمایید. وگرنه با یک تصمیم ناعاقلانه و کورکورانه خودتان سبب از بین رفتن سرمایه تان خواهید شد.

.

برای مشاهده انواع مدل‌های جواهرات زنانه  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

57 + = 64