مطالب خواندنی

حکم استفاده از انگشتر در انگشت اشاره و وسط

روایات در رابطه با دست کردن انگشتر در انگشت اشاره و وسط

1- پیامبر (ص) می فرمایند : امتم را از دست کردن انگشتر در انگشت وسط و اشاره نهی می کنم. همچنین ایشان به امام علی (ع) فرمودند : ای علی، انگشتر در انگشت وسط و اشاره قرار نده، و انگشت کوچک را انگشتر خالی نگذار.
این روایت ما را از این امر باز می دارد.

2- روایتی دیگر حاکی از آن است که پیامبر (ص) در انگشت وسط و اشاره انگشتر در دست داشتند. همچون حدیث ” و بسیار بود که پیامبر اکرم (ص) انگشتر را در انگشت وسط و نیز گاهی در انگشت شست قرار میداد.

در مواردی که در ظاهر روایات اختلاف و تعارضی دیده می شود، بایستی آنها را جمع کرد. طبق روایت اول، اگر انگشتی جز انگشت وسط و اشاره انگشتر نداشته باشد؛ این امر نهی می شود. اما اگر انگشت کوچک و انگشت کنار آن انگشتر داشته باشد، ایرادی در دست داشتن انگشتر در سایر انگشتان نمی باشد. همچون روایاتی که نشانه های مومنان را در دست داشتن انگشتر در دست راست بیان می کند. که علاوه بر انگشتر در دست راست، در دست چپ هم ایرادی ندارد.

به گفته ی برخی بزرگان نهی آمده در اینجا، نهی کراهتی است نه تحریمی؛ و مکروه است انگشتر در انگشت اشاره و وسط قرار داده شود.

انگشتر در انگشت شست و سبابه نشانه شیطان پرستان

هنگام ازدواج دو زوج، حلقه یا انگشتری به هم هدیه می دهند که غیر یهود و شیطان پرستان در انگشت چهارم (سبابه) می کنند. شیطان پرستان نیز در انگشت شصت دست چپ.
انگشت شصت دست چپ نماد آلت تناسلی مرد است و شیطان پرستان به دلیل مقدس بودن این عضو شیطان که در همه حال پرستیده می شود، در انگشت شصت می کنند.

آداب انگشتری

1- مستحب است انگشتر در دست راست باشد.
2- مستحب است انگشتر از جنس نقره باشد.
3- مکروه است انگشتر در انگشت شهادت و یا انگشت میانی باشد.
4- مستحب است نگین انگشتر از عقیق باشد، همچنین یاقوت، زبرجد، در، زمرد و فیروزه نیز دارای فضیلت می باشد.

برای مشاهده انواع انگشتر عقیق مردانه  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 78 = 83