اخبار, جواهرات و زیورآلات

دلایل استفاده از نقره به جای طلا برای مردان

استفاده از طلا برای مردان در دین اسلام حرام است و دلیل آن زیان هایی است که برای بدن آقایان دارد.
با توجه به اینکه از سالیان بسیار دور تا به امروز از طلا برای وسایل زینتی استفاده می شده. بیشتر خانم ها به طلا علاقه ویژه ای دارند، مردان نیز از قدیم به طلا و زیورآلات طلایی علاقه مند بودند.
اما بهتر است بدانیم که طلا برای مردان خوب نیست و نباید از آن استفاده نمایند؟
امروزه با توجه به حرام اعلام کردن طلا برای مردان، استفاده از فلزات جای کنین در میان مردان رو به افزایش است. که از جمله این فلزات مفید نقره می باشد، و بعد از آن فلزاتی چون پلاتین و استیل و… هم مورد استفاده در جواهرات مردانه می باشند.

مضرات طلا

فلز طلا بدلیل داشتن خاصیت شبه القائی بروی پوست و خون مردان اثر منفی می گذارد. این خاصیت باعث ایجاد غلظت خاصی در خون آقایان شده، که ممکن است سبب امراض قلبی و خونی و سکته شود. البته میزان این تاثیرات در مردان متفاوت است.
میزان گلبول های سفید خون در بدن آقایان بیشتر از زنان است و تماس بدن مردان با طلا موجب افزایش گلبول های سفید در بدن می شود. چرا که طلا حاوی اشعه هایی است که از پوست بدن رد شده و روی گلبول های بدن تاثیر می گذارد. و با بالا رفتن تعداد گلبول های سفید، تعداد گلبولهای قرمز به دلیل عدم وجود فضای کافی به تدریج کاهش می یابد و در نتیجه تعادل میان گلبولهای سفید و قرمز به هم می ریزد. و در نتیجه ممکن است مردان به کم خونی و در نتیجه به سرطان خون مبتلا شوند.

اما با مطالعاتی که روی ساختار بدن زنان انجام شده، تفاوت های جزئی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد که نه تنها طلا به بدن بانوان آسیب و ضرر نمیزند بلکه برای بدن بانوان مفید هم می باشد، توصیه می شود تمام افراد چه مرد و چه زن از فلز پر خاصیت نقره استفاده نمایند،
در واقع چربی پوست آقایان نسبت به بانوان کمتر است و از این رو، طلا به راحتی می تواند به صورت یون از پوست آقایان رد شده و در کبد آنها موجب اختلال گردد. اما لایه محافظ چربی بین پوست و گوشت بدن بانوان مانعی است برای رسیدن اشعه های مضر طلا به بدن می شود بنابراین روی گلبولهای سفید خون خانمها نمی تواند تاثیر گذارد.

به طور کلی استفاده طولانی مدت از زیورآلات طلا توسط آقایان روی تمام هورمونهای بدن تاثیر گذار می باشد، بویژه به هورمان هایی که از ناحیه هیپوفیز در بدن پخش می شود تأثیر منفی می گذارد، از ان جمله هورمون های پرولاکتین و FSH بیشترین تأثیر منفی را از طلا می گیرند. طلا موجب کاهش ترشح تستسترون و کمبود اسپرماتوزوئید، کاهش قدرت جنسی و در نتیجه عقیم شدن مردان هم می شود.

استفاده از هرگونه طلا برای آقایان ممنوع

وقتی می گوییم طلا برای مردان مضر است یعنی همه نوع جواهرات مد نظر می باشد ،یعنی زنجیر طلا، انگشتر طلا، حلقه طلا، بند ساعت و حتی عینک طلا و حتی سروکار داشتن با طلا و طلاسازی هم می تواند برای مردها مشکل ایجاد نمایند. و فرقی هم نمی کند مدت کوتاهی با این طلا در ارتباط باشید یا طولانی.
برخی از مردم به اشتباه ، طلای سفید را همان پلاتین می دانند. اما پلاتین فلزی جداگانه است و با طلا سفید تفاوت بسیاری دارد. طلای سفید، مخلوط طلای زرد با کمی نقره می باشد و همان ممنوعیت را برای مردان خواهد داشت. اما پلاتین هیچ یک از اشعه های منفی طلا را ندارد و برای مردان نه تنها ضرر ندارد، بلکه مزایایی هم دارد مردان با خیال راحت می توانند از این قبیل جواهرات همانند پلاتین یا نقره استفاده کنند.

برای مشاهده انگشترهای مردانه  اینجا کلیک کنید

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

71 − = 67