خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

سنگ اکتینولایت چشم گربه ای

اکتینولایت چشم گربه ای از گونه های صیقلی موجدار و براق و شفاف سنگ اکتینولایت می باشد. در برخی از موارد به دلیل اینکه سنگ اکتینولایت چشم گربه ای شباهت زیادی به سنگ یشم نفریت دارد، به اشتباه از آن به عنوان “یشم چشم گربه ای” نام برده می شود. سختی سنگ اکتینولایت چشم گربه ای برابر با 5.5 تا 6 در مقیاس موس بوده و در رنگ هایی از قبیل سفید، بی رنگ، خاکستری، قهوه ای و سیاه به چشم می خورد که البته این سنگ ها کمیاب تر می باشند. از لحاظ ظاهری، این سنگ به سنگ یشم شبیه بوده و در رنگ های سبز و زرد مشاهده می شود که این مدل از سنگ های اکتینولایت چشم گربه ای متداول تر می باشند. بیشترین معادن و منابع سنگ اکتینولایت چشم گربه ای در تایوان و کانادا قرار گرفته اما سایر منابع آن را می توان در استرالیای غربی، برزیل، ماداگاسکار، تانزانیا و ایالات متحده نیز یافت.

از آنجا که درجه سختی این سنگ چندان بالا نبوده و سنگی نرم به حساب می آید، به منظور استفاده در جواهرسازی چندان سنگ مناسبی نمی باشد. اما در صورتی که با احتیاط در ساخت جواهراتی از قبیل از قبیل آویز، گوشواره، سنجاق و سنجاق سینه به کار برده شود، یک سنگ جواهر فوق العاده زیبا خواهد بود و زیبایی جواهرات را نیز دو چندان خواهد نمود. البته جواهرات ساخته شده با این سنگ را نمی توان در هر مغازه جواهرسازی یافت؛ چرا که اکتینولایت چشم گربه ای سنگ چندان شناخته شده ای نیست.

سنگ اکتینولایت چشم گربه ای

به طور کلی به همراه داشتن سنگ اکتینولایت در افزایش تعادل فیزیکی تاثیر داشته و هم چنین قادر به دور نمودن امواج و انرژی های منفی از ذهن نیز هست. این سنگ هم چنین به تولید انرژی های آرامش بخش نیز مشهور می باشد. لازم به ذکر است که چون سنگ اکتینولایت چشم گربه ای و یشم از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند، برخی بر این باور می باشند که این سنگ خواص و انرژی های یشم را نیز در خود دارد.

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید ، برای درمان آن با سنگ های قیمتی ، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

نحوه نگهداری از سنگ اکتینولایت چشم گربه ای و پاکسازی آن:

همان گونه که گفته شد سنگ اکتینولایت چشم گربه ای سنگی نرم می باشد و از سختی بالایی برخوردار نمی باشد. به همین دلیل بهتر است جواهرات ساخته شده با این سنگ را هنگام انجام فعالیت های روزانه، ورزش کردن و … دربیاورید و به منظور مراقبت بهتر و جلوگیری از خراشیده شدن سنگ، این سنگ را به دور از سایر سنگ های جواهر و در جعبه جداگانه ای نگهداری نمایید. بهترین روش پاکسازی سنگ اکتینولایت چشم گربه ای این است که از محلول آب و صابون و یک پارچه نرم استفاده کرده و توجه داشته باشید که پس از آبکشی تمامی ذرات صابون از روی آن پاک شوند. شستن سنگ با مواد شوینده شیمیایی قوی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

سنگ اکتینولایت چشم گربه ای.

برای مشاهده انواع مدل‌های جواهرات اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =