سنگ شناسی

سنگ بریل قرمز (Red Beryl )

بریل قرمز یکی از اعضای کمیاب و گران قیمت خانواده بزرگ بریل می باشد که ماده اصلی تشکیل دهنده آن آلومینیوم بریلیوم است. بریل قرمز از نظر رنگ، زیبایی و گوناگونی، همچون عقیق و فیروزه از ارزش بالایی برخوردار می باشد. در این مقاله به بررسی ویژگی های سنگ بریل قرمز خواهیم پرداخت.

در تجارت بین المللی بریل قرمز را Bixbite می نامند. Red Beryl یا bixbite اولین بار در سال 1904 با کشف ادعای Maynard’s در کوه‌های توماس در یوتا غربی آمریکا کشف شد. هم اکنون نیز بریل قرمز گونه کم یابی از خانواده سنگ های زینتی بریل می باشد که  فقط در آمریکا یافت شده و ارزش بسیار بالایی نیز دارد.

تولید سالانه بریل قرمز از معدن تنها در حدود 5000 تا 7000 قیراط می باشد و ما بقی نیاز جواهر سازان به این گوهر کم یاب را، گونه های مصنوعی آن پوشش می دهند. طی سال های اخیر کشور روسیه موفق شد نوع مصنوعی بریل قرمز را روانه بازار جواهرات کند.

  • شرایط نگهداری از سنگ بریل و پاکسازی آن:

با اینکه سنگ بریل قرمز یک سنگ قدرتمند و سخت می باشد اما باز هم نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. این سنگ نسبت به مواد شوینده اسیدی و شیمیایی بسیار حساس است. بنابراین برای شستشوی این سنگ توصیه می شود که از شوینده های خانگی و یا دستگاه های بخارشو و اولتراسونیک استفاده نکنید. بهترین روش شستشوی سنگ استفاده از یک اسفنج نرم و مقداری آب و صابون است. توجه داشته باشید که پس از شستشو تمامی ذرات کف از روی سنگ پاک شود. در ضمن بهتر است هنگام استحمام، ورزش کردن و یا انجام کارهای خانه این سنگ همراه شما نباشد.

.

برای مشاهده انواع نگین  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 1 =