اخبار

گیاهانی که طلا جذب می کنند

فیتوماینینگ

“فیتوماینینگ” نام شیوه ی طلایابی است که از گیاهان برای استخراج طلا از خاک استفاده می کند. بعضی از گیاهان این ویژگی را دارند که از طریق ریشه هایشان فلزاتی چون کادمیوم، روی و نیکل را به خود جذب کنند. طی سالیان بسیاری دانشمندان، استفاده از این چنین گیاهانی را موسوم به انباشته گرها برای زدودن آلودگی طی بررسی قرار دادند. به این صورت مشخص شد انباشته گری برای طلا وجود ندارد چرا که طلا به آسانی در آب قابل حل شدن نمی باشد. به همین علت از طریق طبیعی برای گرفتن این ذرات بواسطه ریشه هایشان موجود نمی باشد.

کارشناس فیتوماینینگ و شیمی دان زیست محیطی “کریس آندرسون”، بر این باور است که تحت شرایط شیمیایی خاص، خاصیت حلالیت برای طلا را می توان بوجود آورد.

اندرسون، 15 سال پیش نشان داد که خردل می تواند طلا را از خاک شیمیایی حاوی ذرات طلا، جذب کند. که این روش شامل پیدا کردن گیاهی با رشد سریع با توده برگ بسیار، همچون خردل، آفتابگردان و تنباکو است.

هنگامیکه گیاه به بالاترین ارتفاع خودش میرسد، خاک با ترکیب ماده شیمیایی که امکان حل شدن طلا را فراهم می کند، تغذیه می شود. و زمانیکه گیاه عرق می کند، آب به بالا کشیده می شود و از منافذی که بر روی برگ های گیاه وجود دارد، خارج می شود.

اندرسون در این باره می گوید که فرستاده طلا به گیاه، آسان و خارج کردن آن کاری دشوار به حساب می آید.

طلا رفتاری متفاوت در ماده گیاه دارد و وقتی گیاه سوزانده شود، برخی از این طلا به خاکستر گیاه باقی خواهند ماند و اما برخی دیگر از بین میروند.

طلای موجود در گیاهان به شکا نانو ذرات می باشد و قابلیت بسیاری در صنعت شیمی دارد.
در آخر، اندرسون بسیار تاکید دارد که فیتوماینینگ طلا، هیچوقت نخواهد توانست جای معدن کاوی طلا را به خودش اختصاص دهد.

برای مشاهده انواع نیم ست زنانه  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 12 = 16