مطالب خواندنی

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی» (1)

به نقل از سایت حراجی «ساتبی»، ۲۵۶ اثر تاریخی هنری متعلق به جهان اسلام با قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال در تاریخ ۲۴ اکتبر (دوم آبان) در حراج‌خانه «ساتبی» لندن به فروش خواهد رسید که شامل آثار ارزشمند و تأثیر گذار ممالک گوناگون اسلامی در دوره ها و مکان‌های متنوع است. در این میان چند ده اثر ایرانی نیز چوب حراج می‌خورند که اغلب متعلق به دوران قاجار و صفویه هستند و از آن جمله می توان به چندین نسخه قرآن و تابلوهای نقاشی، قلمدان، آینه‌دان، مینیاتور، ظروف سفالین، قبله‌نمای چوبی، کاشی‌های منقوش، ظروف مسی، دیگر اشیای تزیینی و جواهرات اشاره کرد.

ظرف سفالی آبی و سفید از ترکیه:

.این اثر متعلق به سال ۱۴۸۰ میلادی از شهر «ایزنیکِ» ترکیه است که هم‌اکنون نیز به یک مجموعه‌دار آثار هنری در آمریکا تعلق دارد. تخمین زده شده است این اثر با قیمت ۳۸۷.۳۰۰ تا ۶۴۵.۵۰۰ دلار به فروش برسد.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

تابلوی سفالی میناکاری شده عثمانی:

.یک تابلوی سفالی با خطوطی از قرآن که به ترکیه و دوره عثمانی تعلق دارد با قیمتی معادل۳۸۷.۳۰۰ تا ۶۴۵.۵۰۰ دلار به فروش خواهد رفت. این اثر مربوط به سه ماه آخر قرن ۱۶ میلادی است.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

آلبوم تصاویر لباس‌های بومی از ترکیه:

یک آلبوم فوق‌العاده از دوران عثمانی شامل تصاویر لباس‌های محلی متعلق به اواخر قرن ۱۹ است. این آلبوم دارای ۱۲۰ تصویر از لباس‌های محلی و لباس‌های تشریفاتی است و تخمین زده شده که با قیمت ۲۵۸.۲۰۰ تا ۳۸۷.۳۰۰ دلار چکش بخورد.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

دو نقاشی پرتره:

یکی از این دو پرتره تصویری از «سلطان بایزید اول، پادشاه عثمانی» و دیگری تصویر«ژان پاریزو دو ولت، شخصیت جنگاور برجسته فرانسوی» را نشان می‌دهد. احتمال می رود این آثار به یک نقاش ایتالیایی در سال‌های ۱۵۷۶ تا ۱۵۸۱ تعلق داشته باشد. قرار است این دو پرتره با قیمت‌های ۲۵۸.۲۰۰ تا ۳۸۷.۳۰۰ دلار به‌فروش برسد.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

جواهر میناکاری شده:

این جواهر میناکاری شده مربوط به شمال هند، متعلق به اواخر قرن ۱۸ تا اوایل قرن ۱۹ با قیمت تخمین زده شده ای معادل ۲۵ تا ۳۸ هزار دلار چکش خواهد خورد.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

.

برای مشاهده انواع مدل‌های جواهرات اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 2 = 1